KuPS yhdistää edustusjoukkueidensa somekanavia – vahvempi brändi ja suurempi yhteisö

Kuopion Palloseura (KuPS) vahvistaa brändiään ja yhteisöään yhdistämällä miesten ja naisten edustusjoukkueidensa Facebook- ja X-kanavat. Uudistus tehostaa viestintää, kasvattaa yhteisöllisyyttä ja tarjoaa seuraajille selkeämmän tavan pysyä ajan tasalla kaikesta KuPS-sisällöstä. Uudistus astuu voimaan 14.4.2025.

Instagram ja TikTok säilyvät erillisinä joukkuekohtaisina kanavina, jotta joukkueiden oma identiteetti, pelaajien persoonat ja taustatarinat pääsevät esiin. Yhdistetty viestintä mahdollistaa vaikuttavamman tarinankerronnan, jossa molempien joukkueiden menestys ja taustat näkyvät aiempaa selvemmin. Samalla se tukee tasa-arvoista näkyvyyttä sekä avaa uusia kaupallisia mahdollisuuksia laajemman yleisön ja yhteistyökumppaneiden keskuudessa.

Selkeää ja tehokasta viestintää

Viestinnän keskittäminen tuo suoraviivaisuutta ja tehokkuutta sisällöntuotantoon ja sen jakeluun. Samalla se tukee KuPSin tulevia kasvutavoitteita ja vahvistaa seurayhteisön yhteenkuuluvuutta.

”Asia nousi esille varsin nopeasti aloittaessani helmikuussa omassa roolissani luomaan viestintä- ja kanavastrategiaa. KuPS haluaa olla seura, joka yhdistää ja vahvistaa yhteisöään – niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin. Tämän uudistuksen myötä tuomme kaikki kannattajat, pelaajat ja yhteistyökumppanit saman digitaalisen katon alle, mikä vahvistaa seurayhteisön yhteenkuuluvuutta ja antaa kaikille joukkueille tasapuolisen näkyvyyden. Yhdessä olemme enemmän, ja haluamme viestinnällämme heijastaa tätä vahvaa KuPS-henkeä. Samalla uudistamme parhaillaan somekanaviemme visuaalista ilmettä ja tuomme myös kauden mittaan uusia, raikkaita elementtejä viestintään,” kertoo Kuopion Palloseura Oy:n viestintä- ja mediapäällikkö Tuukka Kahila.

”Jokaisella somekanavalla on strategiassamme oma roolinsa ja kohderyhmänsä, ja viestimme tulevaisuudessa eri alustoilla niiden vahvuuksien mukaisesti. Osa sisällöstä on luonnollisesti yhteistä, mutta painotamme eri kanavilla erilaista näkökulmaa. Tämä mahdollistaa sen, että tavoitamme eri kohderyhmät juuri heitä kiinnostavalla tavalla siellä missä he ovat,” Kahila jatkaa.

KuPSin viralliset somekanavat uudistuksen jälkeen:

📌 Facebook: @KuPS1923

📌 X (Twitter): @KuPS1923

📌 Instagram: @KuPS1923 & @KuPSnaiset

📌 TikTok: @kups1923 & @kupsnaiset

📌 LinkedIn: @kuopion-palloseura-oy

📌 KuPSTV: kupstv.fi

📌 Kotisivut: www.kups.fi

Seuraa KuPSia virallisilla kanavilla ja pysy mukana seurayhteisön matkassa!

Lisätiedot:

Tuukka Kahila, viestintä- ja mediapäällikkö, 0407346261, tuukka.kahila@kups.fi