Ulkomainonnan kotimainen haastaja Mediateko sekä Kuopion Palloseura ovat solmineet uunituoreen yhteistyösopimuksen. Yhteistyöhön kuuluu niin teknisiä innovatiivisia näkyvyysratkaisuja Mediateon digitaalisilla ulkomainospinnoilla kuin perinteisiä yhteistyön muotoja. Mediateko on toiminut pitkäaikaisena kumppanina mutta nyt yhteistyötä laajennetaan vahvasti pyrkien samalla vahvistamaan Kuopion Palloseuran näkyvyyttä ja seurattavuutta markkina-alueellamme:
”Olemme pyrkineet panostamaan Kuopion Palloseuran näkyvyyteen ja markkinointiin paljon aiempaa enemmän huomiota. Mediateko on meille todella mielekäs kumppani laadukkaan ja nykyaikaisen markkinointiviestinnän toteuttamiseen. Uskomme, että kesällä lanseerattavat innovatiiviset ratkaisut tuovat KuPSia paljon lähemmäksi ihmisiä ja meidän yhteisön merkitys sitä kautta kasvaa. Odotan suurella innolla mitä kaikkea yhdessä saammekaan aikaan.” kiteyttää Kuopion Palloseuran myynti- & markkinointijohtaja Jukka Voutilainen.
”Tämä on pitkäjänteistä tekemistä. Olemme olleet KuPS:n sekä Kalpa:n kumppaneita Mediateon alkumetreiltä saakka. Olen saanut myös kunnian olla mukana Kuopion Palloseuran hallituksessa kolmen vuoden ajan. Molemmat edustavat lajiensa kärkeä Suomessa ja seurojen merkitys koko Itä-Suomelle on todella merkittävä. Ne esikuvat ja pelaajapolut, joita KuPS omalla toiminnallaan pystyy luomaan Kuopion lisäksi vaikkapa Iisalmen, Varkauden tai Joensuun nuorille tyttö- ja poikapalloilijoille tekee KuPS:sta koko Itä-Suomen joukkueen. On mahtavaa, että voimme auttaa tämän viestin viemisessä. KuPS:ssa on lähes sadan vuoden jälkeenkin todella paljon potentiaalia, jonka toivon herättävän niin fanit kuin Itä-Suomalaiset yritykset ja yhteisötkin mukaan seuran väreihin ja pian tulevalle 100-vuotis kaudelle. Voimme myös aidosti auttaa niin KuPS:n kumppaneita kuin alueen yrityksiä saamaan brändinsä näkyville ja nousemaan valintakoriin kohderyhmänsä mielissä joko paikallisesti tai valtakunnallisesti.” summaa Mediateon yrittäjä Teemu Kontkanen.
Mediateko on vuonna 2008 perustettu kuopiolainen ulkomainosyhtiö, jolla on toimistot Kuopiossa ja Helsingissä. Mediateko tavoittaa kuluttajat- ja päättäjät lähellä ostopäätöstä kaupungeissa sekä hyvällä fiiliksellä vapaa-ajankohteissa, ollen ainut yritys Suomessa, joka myy laajamittaisesti vapaa-ajan mainontaa mm. kaikissa suurimmissa hiihtokeskuksissa, golfkeskuksissa sekä vilkkaissa vierasvenesatamissa. Yritys voitti juuri kilpailutuksen rautatieasemien mainospaikoista ja rakentaa parasta-aikaa uutta digitaalista mediakanavaa asemille läpi suomen. Yhtiön mediapinnat tavoittaa yli 40 miljoonaa kontaktia viikossa, ollen jo kolmanneksi suurin toimija ulkomainostoimialalla Suomessa. Mediateon liikevaihto oli viime vuonna kolme miljoonaa euroa ja yritys työllistää 15 ihmistä. Mediateon tytäryhtiö Näyttöpojat Oy tuo maahan digitaalisia LED-näyttöjä sisä-ja ulkokäyttöön.